1 Ağustos 2013 Perşembe

Rakı sofrası dost meclisi


Çok yazıldı rakı sofraları üzerine, eminim bir o kadar da yazılır... Bir de ben deneyeyim dedim... 
   
Rakının mezesi muhabbettir derler... Bana sorarsanız, o mezenin tadı tuzu da dostluktur... Kendimizi güvende hissettiğimiz, maskelerimizi çıkarıp bir kenara bıraktığımız yerdir rakı masası, ana kucağımızdır...  Rollerimizi, olmamız gerekenleri, ne olduğumuzu, ne olmadığımızı bir kenara bırakıp sadece "an"ı yaşadığımız mekandır... Öyle olmalıdır...

 
Şerefe deriz kadehlerimizi tokuştururken... Şerefenin anlamı, bir söyleyişe göre: "Şerefim üzerine söz veriyorum ki, bu masada konuşulan burada kalacak"tır... Tatsızlıklar uzatılmaz... Masanın dışına hiç taşınmaz...  "Şu anda çok sansürsüz, korumasız ve dolambaçsızım, rakı masasındayım, n'olur beni yanlış anlama"dır... "Ben sana ne söylersem söyleyeyim, sen doğrusunu anla"dır. İşin tılsımı,  "Kim olursan ol gel, ama gönül gözünü açmadan lütfen gelme, masamıza oturma" dır... "Egonu bırak bir tarafa, özün ol"dur... Zayıf olmak da haktır rakı masasında, güçlü olmak da... Efkarlanmak da haktır neşelenmek de... Ağlamak da, gülmek de haktır aynı masada... Hak olmayan ise fesattır...
 
O masanın hakkını verebilmek, yürek ister... Küfür bile yiyebilirsin bazen dostundan, olamaz mı... "Bana kızmış olabilir, bir şey anlatmak istiyor herhalde" der geçer gidersin, takılmazsın... Ne o dost marifetten sayar sana söylediğini, ne sen onun marifetten saydığını düşünürsün... Oldu da takıldın o gün diyelim, bağrışırsın, tartışırsın, ama her nerede isen ordan çıkarken kafalar kıyak, birbirine yaslanır, birbirinin koluna girer, sallana sallana yola koyulursun...
 
Rakı sofrasında, dost meclisinde her şey konuşulur... Futbol konuşulur, aşk konuşulur, din konuşulur, siyaset konuşulur, edebiyat konuşulur, askerlik anıları konuşulur, fizik, kimya, matematik konuşulur, yemek tarifi konuşulur, ne bileyim, tıp konuşulur... Bazen sadece susulur... Ama bir de konuşulmayacaklar vardır... Ve neyin konuşulup neyin konuşulmayacağını zaten rakı masasına oturan bilir...
 
Rakı sofralarında tanıdığın dost, ailendir artık... Zor gününde sığınacağındır, mutlu gününde arayacağın, yaralansan yaralarını saracak olandır... "Kıymetini bilesin"dir, insan gibi insandır...

1 yorum: